INFORMACIONS DE PRINCIPI DE CURS

 1. Presentació dels/les  mestres:


  • Equip directiu: Maria Oroz (directora) i Manoli Sierra (secretària).

  • Margalida Fuster (tutora): imparteix les àrees de llengua catalana, llengua castellana, matemàtiques, plàstica, valors, i coneixement del medi natural i social.

  • Inès Rotger : imparteix àrea de música.

  • Aina Planisi: imparteix l'àrea d'anglès.

  • Pep Ferriol: imparteix l’àrea de religió. 

  • Miquel Àngel Fuster: AL

  • M. Eugènia Far: PT 

  • Maria Gornals: Orientadora.


2. Pla de contingència:

  • Es comença per l'escenari B

  • Ús obligatori de mascareta homologada a Primària. Dur un sobre o una bossa,  que no sigui de plàstic,  per guardar en cas que no es dugui posada.

  • L'aforament de les aules ha de respectar els 2,25 m2.

  • S'ha de mantenir sempre, que sigui possible, un distanciament d'1,5 m.

  • Augment de neteja, desinfecció i ventilació de les aules i del centre.

  • Seguir a casa i en el centre les indicacions sanitàries indicades pel govern de les Illes Balears.

  • Entrades i sortides del centre escalonades:  Els alumnes de 1r de primària entraran i sortiran de l’edifici per la barrera de l’ escola de matinera. Els adults han d’acompanyar i/o esperar el seu fill/a al lloc de trobada. L'entrada serà  a les 9:00 h.  i la sortida a les 13:50. h.

  • Primer dia de classe , dia 10 de setembre : les classes començaran a les 10h. (entrada a l’edifici  per la barrera de l’ escola matinera).

  • Comunicació amb les famílies

PÀGINA WEB DEL CENTRE: http://www.ceipmestreperegarau.com hi trobareu tota la informació actualitzada, així com els diferents blogs d'aula i de les especialitats (anglès, música, ed. física i religió).

Aconsellam fer un enllaç directe al mòbil per tenir un accés més ràpid al blog dels vostres fills.

GRUP DE DIFUSIÓ:  El centre disposa d'un mòbil com a canal de difusió i no de comunicació. No es passaran les circulars en paper. (Guardar número de mòbil perquè vos arribin els missatges). 682 02 34 47

AGENDA ESCOLAR: L'Agenda serà gratuïta per tothom, ja que està subvencionada amb el fons del projecte europeu “Together to Get There”.  S'utilitzarà com a  eina de comunicació  contínua entre pares i mestres. Recordau la importància de revisar l'agenda diàriament i signar els comunicats dels mestres, ja que és l'única manera de saber amb seguretat que la informació us ha arribat.

També l'heu d'emprar per comunicar qualsevol qüestió referent als vostres fills/es (per sortir abans d'hora, per anar al metge, per faltar algun dia, justificar retards i absències, sol·licitar entrevistes...). 

 Important signar les autoritzacions que hi apareixen.

CORREU DE LA TUTORA: margalidafuster@ceipmestreperegarau.com

CORREU DEL CENTRE: ceipmestreperegarau@educaib.eu

TELÈFON DEL CENTRE: 971 55 17 62

GESTIB: Importància  de tenir usuari de GESTIB funcional. Com ja sabeu l'utilitzau per consultar els informes a final de cada trimestre. Els usuaris que tengueu la contrasenya caducada, l'heu de canviar vosaltres mateixos, entrant a Gestib, alumnat/famílies, usuari (e+DNI oNIE) i anar a  «He oblidat la clau».

Els nouvinguts rebreu un sms amb una contrasenya que haureu de canviar el mateix dia (24h), accedint a un enllaç i seguint les instruccions. En cas de tenir dificultats posau-vos en contacte amb la secretària.

  • Aula d'aïllament: Protocol sanitari.

  • Organització de les sessions: El/la tutor/a està el màxim de temps possible amb el grup d'alumnes. Es garanteix l'atenció dels especialistes PT i AL.

  • Organització dels patis:Ús de mascareta. Una zona de joc per a cada grup d'alumnes que aniran rotant diàriament. Els diferents grups no es mesclaran. 


3. Pla d'acollida:

  • Es tendrà especial cura del caire emocional de l'alumnat. 

  • Es realitzaran activitats per ajudar als alumnes a interioritzar les mesures sanitàries.



4. Pla de contingència digital:

  • Correu corporatiu per a cada alumne/a com a canal de treball i/o comunicació. (Autorització a l'agenda). En cas de confinament serà essencial.

  • Ús del blog: pàgina Web-menú-blogs-blog de primer 

  • Videoconferències per google meet amb el correu corporatiu de l'alumne/a en cas de confinament, almenys un pic a la setmana.


5 . Funcionament d'aula:

  • Àrees de llengües: treballarem les 4 destreses bàsiques ( expressió oral, comprensió oral, expressió escrita i comprensió escrita).

Pel que fa a l’escriptura en aquests moments el que es persegueix  és que el nin/a conegui les lletres i el seu so, i aconsegueixi fer paraules i frases senzilles, així mateix intentar no ometre fonemes quan ho transcriu al paper. Iniciarem la lectura a partir del reconeixement dels sons de les lletres i a partir de paraules senzilles d’ ús comú.

És molt important que cada dia es dediqui a casa una estona per lectura i/o     escriptura. Aquesta lectura potser entre el nin/a i l’adult, anar llegint una frase o paràgraf cada un…  també el fet  de que l’adult llegeixi al nin/a és molt valuós. En definitiva es tracta de potenciar el  gust per la lectura.  


  •   Àrea de matemàtiques: treballarem la numeració, lògica, geometria,   operacions bàsiques ( la suma, resta), unitats i desenes, descomposició de nombres, les mesures...

També treballem  problemes visuals, manipulatius i de la vida quotidiana així com el càlcul mental.

 

  • Àrea de ciències:Treballarem per projectes/unitats didàctiques partint del que saben del tema en qüestió, a partir d’aquí sorgiran qüestions que anirem investigant. Demanam la vostra participació en la  recerca d'informació , quan ho requereixi el moment ,podran fer a casa i llavors dur-la a l’aula. És molt important que les respostes que trobin, si és per internet, no duguin tot un full imprès, és molt millor que amb la vostra ajuda faci una síntesi i pugui explicar a l’aula amb les seves paraules la informació que ha trobat. Ho pot dur escrit per ell/a mateix/a o bé escrit per l’adult.  


  • Tallers: Els tallers que es feien entre nivells no es podran dur a terme. Es seguiran realitzant amb el grup estable. 

  • Educació física: Han de dur la vestimenta adequada i els estris de neteja corporal (tovallola). Revisau a l’ agenda els dies assignats a aquesta especialitat.

  • Berenars: Es recomana dur fruita i berenars saludables. Ús de carmanyoles i cantimplores (nom posat). Aquest any participarem també en el “Programa  escolar de consum de fruites, hortalisses i llet” i es repartiran entre l'alumnat fruits secs. 

  • Procurau mirar cada dia  dins el sobre de velcro si hi ha cap feineta per fer o acabar. 

  • Treball de filosofia : “La capsa de vida”. Us passarem un calendari amb 

l’ explicació del seu funcionament, amb la data de la setmana que toqui a cada alumne  per fer la seva capsa. 



6. Altres:

  • Calendari escolar: Consultar a: http://ceipmestreperegarau.com/calendari-escolar/

  • Dia de visita de pares: els dijous de 14h a 15h (avisar amb antelació)

  • Projectes Europeus: Tenim un projecte Erasmus+ d'una durada de 2 anys on es duran a terme activitats relacionades amb el medi ambient (temàtica de centre).

  • Auxiliar Lingüística: Aquest curs escolar continuarem comptant amb la figura de l’auxiliar lingüística a l’àrea d’anglès.

  • Aportació  econòmica: S’ha de fer l'ingrés de 30 euros de material escolar al compte de Banca March nº: 


           CEIP Mestre  Pere Garau:  CCC 0061 0015 44 0007210117

           IBAN  ES44 0061 0015 4400 0721 0117


IMPORTANT: L'ingrés ha de ser nominal per a cada un dels alumnes. 

Exemple:  Josep Alomar_5è  EP. 

Recordau que el temps màxim per a fer l'ingrés és fins a final del primer trimestre. I...molt important ens heu de fer arribar el resguard.

           

  • Targeta sanitària: Si no la vàreu dur el curs passat o l'heu actualitzada de nou, ens heu de fer arribar una fotocòpia de la targeta sanitària de l'alumne/a.

  • Al·lèrgies i intoleràncies: el primer dia de classe informar a la tutora si l’alumne té algun tipus d’al·lèrgia o intolerància. Fer-ho sempre per escrit indicant les mesures que cal prendre en cada cas.

Pels alumnes que tenen alguna malaltia important. Han d'anar al pediatra i demanar que els incorpori al programa i ens ho comuniqui amb el document corresponent.

  • Viatges familiars en temps escolar: Si us aneu de viatge heu d’informar a la tutora. Recordar-vos que si us aneu més de 3 dies cal signar el document pertinent.

  • APIMA: Els socis de l'Apima tenen un descompte en la compra dels llibres de text i sol pagar el bus d'una excursió. Si estau interessats en formar part de l'associació heu d'ingressar 15€ per família al compte de l'APIMA del CEIP Mestre Pere Garau ES53 0049 1045 41 2690166639

  • Transport escolar: pendent de la resolució sanitària, l’alumnat tindrà un lloc fixe i mascareta obligatòria a tot usuari (Infantil i Primària). (Signar document).

  • Escola matinera i Menjador escolar: s’oferirà els serveis d’escola matinera de 8 a 9h i menjador escolar de 14 a 15 h. Pendent de possibles canvis. Hi haurà un monitor que realitzarà diverses activitats educatives evitant el contacte entre l’alumnat, sempre que sigui possible.

Serà obligatori l’ús de mascareta i el distanciament d’1’5 m. L’alumnat de diferents grups estables estarà separat i menjarà a diferents taules. 

          MATINERA

MENJADOR         

PREU FIXES      30€/mes

PREU FIXES    7€/dia

PREU EVENTUALS  3€

PREU EVENTUALS  8€/dia


Si teniu qualque dubte o angoixa no dubteu en contactar amb nosaltres. 


Gràcies per la vostra assistència


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog